Utente Verificato Specializzazione: Internet Numero di dipendenti: 11-50 dipendenti
10/10/2020
10/10/2020
Questo strumento mi ha permesso di entrare in contatto diretto col cliente e risolvere quelle problematiche che altrimenti sarebbe impossibile da riscontrare.
Teamviewer offre la semplicità di installazione e un'ottima fluidità del sistema che permette di effettuare un supporto da remoto in modo impeccabile. Garantisce anche una corretta comunicazione col cliente oltre alla possibilità di condividere files.
Nei sistemi operativi più obsoleti ne risente un po' la velocità, ma non dipende dal software. Teamviewer si comporta sempre bene in qualsiasi condizione.
Astolfo V. Specializzazione: Circuiteria Numero di dipendenti: 11-50 dipendenti
4/1/2021
4/1/2021
Finchè ha funzionato funzionava, riuscivo a fare quello che mi serviva
Dopo 6 anni una licenza perpetua è scaduta.
Hanno iniziato prima a inibire l'accesso a dispositivi mobili (qualche anno fa), ed ora praticamente il software pagato 500€ non funziona più.
Daniele L. Specializzazione: Servizi bancari Numero di dipendenti: Lavoratore autonomo
5/12/2020
5/12/2020
Ho avuto modo qualche giorno fa di poter aiutare un mio collega con l'ausilio di Team Viewer. Ho digitato un codice pin dettatomi al telefono dal mio collega e in pochi secondi ero pronto ad assisterlo a distanza.
Mi capita spesso di dover aiutare dei colleghi che hanno problemi con l'uso del pc, grazie a team viewer con due click sono nel loro pc anche se a KM di distanza.
Velocità e semplicità d'uso caratterizzano Team Viewer. Facilmente si riesce ad accedere al pc della persona da aiutare.
Jeheen mahmood Z. Specializzazione: Software informatici Numero di dipendenti: 11-50 dipendenti
8/9/2020
8/9/2020
This is a robust workhorse for any and all remote assistance, resource maintanance tool. In my years of use, I have only seen it fail a couple of times. There were some issues with network, but that is not TeamViewer's fault. Do keep in mind, to get the best out of this tool, you should have a stable network on both ends.
This is the most stable remote access tool I have tested, and I tested an awful lot of them. The file transfer feature works like a charm and is very secure, if you are worried about privacy.
Being a remote employee, I have to use PCs all over the world pretty frequently. TeamViewer has proved to be the most stable tool for that. The remote access without assistance feature is especially helpful for a project manager who needs to maintain assests in separate locations.
To be honest, the sound settings is a little confusing to set up. While on a call it gets tangled up with the call Skype/Slack/Hangouts etc) and creates very irritating screeching noise and/or feedback. It is best to turn of the sound. I guess you can use TeamViewer for calls as well, but I never figured it out as we are pretty much embedded into Slack :D
Also the price is rather steep. It is hard for small teams to afford the tool. But if remote work is a core component of your project, you simply have to manage.
Kudakwashe N. Specializzazione: Servizi e tecnologie dell'informazione Numero di dipendenti: 11-50 dipendenti
13/3/2020
13/3/2020
What i really don't understand is why would a company develop such a great tool, gets you hooked and then when you and your clients are now familiar and comfortable in using the software then out of the blue, you have to pay to use the software? This doesn't apply to TeamViewer alone, another remote desktop admin app Anydesk did the same thing and recently now the offer buy the business version. At least have the community version with less features than to have timed sessions. But overall it remains the best tool on the market and at least they got the file sharing support perfect unlike Anydesk.
Great tool but very expensive specially for small companies which have few clients and would want to cut down on cost of travelling to customers site and give technically support.