TeamViewer


Logo di TeamViewer

 

7374 recensioni (4,5/5)
 
TeamViewer is an online meeting and video conferencing solution that connects any PC, mobile and server to each other globally. The solution is available in nearly all countries and supports over 30 languages. TeamViewer is suitable for businesses of all sizes and can be deployed both in the cloud as well as on premise. TeamViewer provides features such as document management, cooperative writing, invitation management, remote control, screen sharing, chat and messaging. It’s instant messaging functionality covers features such as offline messaging, group chats, web-based chats, persistent chat groups, customer-initiated chat from service cases and chat history. The software provides end-to-end encryption and full support for mobile devices. The solution uses cloud-based technologies to collaborate in real time worldwide and enable online support through a wide range of product portfolio that includes Monitis (website monitoring system), Blizz (online collaboration) and ITBrain (anti-malware) among others. The solution offers a free version and a free trial for paid software.
 

TeamViewer - Contacts list
 
  • TeamViewer - Contacts list
    Contacts list
  • TeamViewer - Host
    Host
  • TeamViewer - Join meeting
    Join meeting
  • TeamViewer - Quick join
    Quick join
Sistemi operativi supportati:
Browser web (indipendente dal sistema operativo)

7374 recensioni su TeamViewer

 

Utente Verificato Specializzazione: Internet Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti

10/10/2020

10/10/2020

Fonte della recensione: Capterra

Miglior strumento per il supporto remoto

Facilità d'uso

 

Funzionalità

 

Qualità del prodotto

 

Rapporto qualità-prezzo

 

Assistenza al cliente

 

Facilità d'uso
Facilità d'uso
Funzionalità
Funzionalità
Rapporto qualità-prezzo
Valore
Assistenza

Questo strumento mi ha permesso di entrare in contatto diretto col cliente e risolvere quelle problematiche che altrimenti sarebbe impossibile da riscontrare.

Vantaggi

Teamviewer offre la semplicità di installazione e un'ottima fluidità del sistema che permette di effettuare un supporto da remoto in modo impeccabile. Garantisce anche una corretta comunicazione col cliente oltre alla possibilità di condividere files.

Inconvenienti

Nei sistemi operativi più obsoleti ne risente un po' la velocità, ma non dipende dal software. Teamviewer si comporta sempre bene in qualsiasi condizione.

Astolfo V. Specializzazione: Circuiteria Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti

4/1/2021

4/1/2021

Fonte della recensione: Capterra

L'azienda non è seria

Facilità d'uso

 

Funzionalità

 

Qualità del prodotto

 

Rapporto qualità-prezzo

 

Assistenza al cliente

 

Facilità d'uso
Facilità d'uso
Funzionalità
Funzionalità
Rapporto qualità-prezzo
Valore
Assistenza

Vantaggi

Finchè ha funzionato funzionava, riuscivo a fare quello che mi serviva

Inconvenienti

Dopo 6 anni una licenza perpetua è scaduta.
Hanno iniziato prima a inibire l'accesso a dispositivi mobili (qualche anno fa), ed ora praticamente il software pagato 500€ non funziona più.

Daniele L. Specializzazione: Servizi bancari Numero di dipendenti:  Lavoratore autonomo Numero di dipendenti:  Lavoratore autonomo

5/12/2020

5/12/2020

Fonte della recensione: Capterra

Con due click nel pc dei colleghi.

Facilità d'uso

 

Funzionalità

 

Qualità del prodotto

 

Rapporto qualità-prezzo

 

Assistenza al cliente

 

Facilità d'uso
Facilità d'uso
Funzionalità
Funzionalità
Rapporto qualità-prezzo
Valore
Assistenza

Ho avuto modo qualche giorno fa di poter aiutare un mio collega con l'ausilio di Team Viewer. Ho digitato un codice pin dettatomi al telefono dal mio collega e in pochi secondi ero pronto ad assisterlo a distanza.

Vantaggi

Mi capita spesso di dover aiutare dei colleghi che hanno problemi con l'uso del pc, grazie a team viewer con due click sono nel loro pc anche se a KM di distanza.

Inconvenienti

Velocità e semplicità d'uso caratterizzano Team Viewer. Facilmente si riesce ad accedere al pc della persona da aiutare.

Jeheen mahmood Z. Specializzazione: Software informatici Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti

8/9/2020

8/9/2020

Fonte della recensione: Capterra

If you are providing remote serice, you need this

Traduci in Italiano
Facilità d'uso

 

Funzionalità

 

Qualità del prodotto

 

Rapporto qualità-prezzo

 

Facilità d'uso
Facilità d'uso
Funzionalità
Funzionalità
Rapporto qualità-prezzo
Valore

This is a robust workhorse for any and all remote assistance, resource maintanance tool. In my years of use, I have only seen it fail a couple of times. There were some issues with network, but that is not TeamViewer's fault. Do keep in mind, to get the best out of this tool, you should have a stable network on both ends.

Vantaggi

This is the most stable remote access tool I have tested, and I tested an awful lot of them. The file transfer feature works like a charm and is very secure, if you are worried about privacy.

Being a remote employee, I have to use PCs all over the world pretty frequently. TeamViewer has proved to be the most stable tool for that. The remote access without assistance feature is especially helpful for a project manager who needs to maintain assests in separate locations.

Inconvenienti

To be honest, the sound settings is a little confusing to set up. While on a call it gets tangled up with the call Skype/Slack/Hangouts etc) and creates very irritating screeching noise and/or feedback. It is best to turn of the sound. I guess you can use TeamViewer for calls as well, but I never figured it out as we are pretty much embedded into Slack :D

Also the price is rather steep. It is hard for small teams to afford the tool. But if remote work is a core component of your project, you simply have to manage.

Kudakwashe N. Specializzazione: Servizi e tecnologie dell'informazione Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti Numero di dipendenti:  11-50 dipendenti

13/3/2020

13/3/2020

Fonte della recensione: Capterra

Remote Desktop Wars

Traduci in Italiano
Facilità d'uso

 

Funzionalità

 

Qualità del prodotto

 

Rapporto qualità-prezzo

 

Assistenza al cliente

 

Facilità d'uso
Facilità d'uso
Funzionalità
Funzionalità
Rapporto qualità-prezzo
Valore
Assistenza

Vantaggi

What i really don't understand is why would a company develop such a great tool, gets you hooked and then when you and your clients are now familiar and comfortable in using the software then out of the blue, you have to pay to use the software? This doesn't apply to TeamViewer alone, another remote desktop admin app Anydesk did the same thing and recently now the offer buy the business version. At least have the community version with less features than to have timed sessions. But overall it remains the best tool on the market and at least they got the file sharing support perfect unlike Anydesk.

Inconvenienti

Great tool but very expensive specially for small companies which have few clients and would want to cut down on cost of travelling to customers site and give technically support.