Informazioni su Jira

Jira Software is a business process management tool used by agile teams to plan, track and release software. Jira Software supports Scrum, Kanban, a hybrid model or another unique workflow. Jira enables users to create project roadmaps to map out all projects in progress. The project board includes a drag-and-drop interface that allows teams to manage every project detail. The system offers functionality to create user stories and issues, plan sprints and distribute tasks across the team. Users also have access to information from thousands of business apps, from design and monitoring tools to source code and productivity apps. A mobile app is available for Android and iOS devices. Pricing is per user per month. Support is available through an online support portal, online documentation and tutorial videos.
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Prezzo di Jira

Jira dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Jira è disponibile a partire da 7,00 USD/mese.

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Recensioni su Jira

Valutazione della caratteristica

Rapporto qualità-prezzo
4
Funzionalità
4,5
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
4
5 recensioni su 10.115 Vedi tutte le recensioni
Francesca T.
  • Settore: Assicurazioni
  • Dimensioni dell'azienda: 1.001-5.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
0
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
0

5
Data della recensione: 21/5/2021

Strumento per gestire i progetti "Agile"

Utilizzo JIRA come tool base per la gestione dei progetti Agile dove il progetto viene suddiviso in stream e c'è necessità che tutto il team conosca le attività e le relative scadenze, anche quelle che vengono seguite da team members diversi.
Anche nei progetti gestiti in forma più tradizionale (dove rivesto il ruolo di Project Manager anzichè di Scrum Master) utilizzo JIRA come supporto per la gestione del gruppo di lavoro

Vantaggi

Con JIRA è possibile gestire i progetti in modalità Agile. Ciò significa che tutti i task da realizzare possono essere inseriti in un cd. "backlog" e quindi assegnati alle persone che li prendono in carica, fissando scadenze. Una delle caratteristiche positive è che le attività possono essere spostate da una sezione all'altra senza vincoli (quindi un'attività può essere spostata dalla sezione "da fare" a quella "test" ma anche viceversa). JIRA dà la possibilità di visualizzare con un unico colpo d'occhio come sono distribuite le attività di progetto sia per quanto riguarda il numero di attività assegnate a ciascuna persona, sia per quanto riguarda le attività considerate per ciascuno stream. Infine dà una visione immediata di quante sono le attività completate e quante quelle in ritardo

Inconvenienti

JIRA ha enormi potenzialità ma richiede parecchia formazione per sfruttare al meglio tutte le risorse. Ad ogni modo Atlassian, sul suo sito, offre una formazione gratuita fruibile online in lingua inglese.

Laura D.
  • Settore: Risorse umane
  • Dimensioni dell'azienda: 1.001-5.000 dipendenti
  • Ogni settimana di utilizzo per Più di 1 anno
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
4

4
Data della recensione: 5/11/2020

Sono una fan di Atalassian ma...

Vantaggi

Atalassian è un ottimo fornitore di applicativi

Inconvenienti

Il programma è utile ma potrebbe essere migliorato in quanto a user experience

Sergio B.
  • Settore: Software informatici
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
0
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
3
Assistenza al cliente
0

4
Data della recensione: 12/4/2021

Prodotto di ottima qualità

Comunque positiva, anche se all’inizio abbiamo pagato lo sforzo di capire se il prodotto era adeguato alle nostre esigenze

Vantaggi

Gestisce facilmente i progetti di sviluppo, nel nostro caso che gestiamo progetti medio piccoli, risulta poco flessibile anche se si hanno benefici evidenti.

Inconvenienti

Va valutato attentamente se la gestione di progetti medio piccoli merita di essere gestito Jira data il sua articolata gestione.

Cristian B.
  • Settore: Semiconduttori
  • Dimensioni dell'azienda: 501-1.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
4

5
Data della recensione: 18/7/2019

Jira for bug tracking and project management

I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Vantaggi

We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Inconvenienti

Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

Darian P.
  • Settore: Assicurazioni
  • Dimensioni dell'azienda: 201-500 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 1-5 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
0

5
Data della recensione: 14/7/2021

Review for Jira as a developer

We moved our IT department to start using Jira for the teams that work in development. We have not yet moved our Helpdesk or "system uptime" teams over since we are still looking at what product works best. So with the smaller team, I believe it has helped in keeping our tickets in order. It is simple to see what is currently being worked on in each project. We do not have the highest plan so we do not have all features, but I think our current feature set is large with room to evolve.

Vantaggi

Jira is excellent at keeping track of our issues and linking between them on a kanban board. It was our introduction to a Kanban system of tickets. There are also many features we see ourselves using that we are on the verge of delving into, allowing us to focus on the tickets now but expand in the near future.

I like that tickets are easily linked to each other. Our previous system made it difficult to know which tickets were related, while Jira has several options for relating tickets (related to, duplicates, blocked / blocks/ etc)

Inconvenienti

I think the price can get high depending on how big your team is. We were just over the free limit which becomes a large cost, especially once you include subscriptions to confluence etc.

I think the load times and UI can get buggy at times, there are multiple times a day I have to click through menus several times for it to register. This is by far the most frustrating thing, especially when you have many tickets on a page.

One issue we had was that our current ticket system allows us to CC users onto tickets so they (+ anyone else we add) can get an update. This was not possible through regular Jira, however something similar could be done with effort on the Jira Service Management side.

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