Panoramica delle recensioni degli utenti

Informazioni su Salesforce Sales Cloud

Grow your revenue and profits with intelligent sales automation with Sales Cloud. Help every rep be more efficient. Close more deals. Collect cash faster. Boost growth and profit with intelligent automation and integrated tools...

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Valutazioni della caratteristica

Rapporto qualità-prezzo
4,0
Caratteristiche
4,4
Facilità d'uso
4,0
Assistenza al cliente
4,1

Consulta le recensioni su Salesforce Sales Cloud

17.499 recensioni su 17.499
Ordina per:
Gabriele
  • Settore: Coaching e formazione professionale
  • Dimensioni dell'azienda: 2-10 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 1-5 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
2
Assistenza al cliente
3

4
Data della recensione: 18/10/2021

Il miglior CRM al mondo? No.

Se da una parte si ottiene una profanazione più efficace e completa del parco prospect/clienti, dall'altra porta venditori e commerciali a perdere molto tempo nella gestione dei dati.

Vantaggi

La quantità di opzioni e servizi inclusi in Salesforce è probabilmente la maggiore al mondo, così come la profondità con cui si possono creare le schede per ogni cliente.
L'interfaccia è piuttosto intuitiva anche se a volte macchinosa.
L'integrazione con altre piattaforme e servizi è garantita pressoché in ogni scenario.

Inconvenienti

È semplicemente macchinoso e spesso le informazioni non si sincronizzano tra schede differenti: la sua profondità è anche la sua lacuna più grande, perché si perde praticamente più tempo a compilare ogni campo presente per far sì di avere profilazioni approfondite e complete che a segnalare un prospect come perso o nuovo cliente.
L'assistenza clienti è assai vaga e rimanda ai tutorial per qualsiasi informazione, tutorial che non sempre rispondono alle esigenze di chi ha bisogno del servizio clienti e che quindi si trova spaesato nella gestione di un CRM che è un immenso pachiderma difficile da comprendere e digerire.

Alternative considerate

Agile CRM e HubSpot CRM

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

Per la maggior integrazione con piattaforme e servizi esterni e per la sua maggior awareness a livello mondo.
Daniele
  • Settore: Marketing e pubblicità
  • Dimensioni dell'azienda: 1.001-5.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
N/D
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
N/D

4
Data della recensione: 15/11/2022

Gestionale a 360 gradi

Lo uso quotidianamente, agevola il mio lavoro grazie alla capacità di aggregare i dati e le viste su tutti gli aspetti che mi permettono di svolgere il mio lavoro

Vantaggi

Salesforce è un software estremamente adattabile capace di gestire tutti gli aspetti. Permette all'azienda di gestire la forza vendita e alla forza vendita di gestire i Clienti. Una cosa che ho apprezzato molto dalla sua introduzione è stata la capacità di adattarsi ai vecchi flussi, molto spesso frammentati su diversi sistemi, senza creare shock nel passaggio, ma con la possibilità di perfezionarli costntemente.

Inconvenienti

Essendo un software estremamente potente è necessario che si investa molto tempo nella definizione delle esigenze in modo che l'azienda che ne usufruisce possa sfruttarlo al massimo. L'implementazione di nuove funzionalità richiede quindi un certo tempo

Nicola
  • Settore: Software informatici
  • Dimensioni dell'azienda: 201-500 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 10/11/2022

Software utilizzato quotidianamente e utilissimo ai fini della vendita e assistenza cliente

Sono felice di avere questo strumento aziendale. Lo utilizzo quotidianamente e mi aiuta ogni giorno a eseguire al meglio il mio lavoro sia da un punto di vista tecnico che commerciale

Vantaggi

mi piace tutto del software: gestione degli account, delle opportunità, dei casi in assistenza, degli assets.Ha un sistema di generazione dei report personalizzati ottimo

Inconvenienti

Lo preferisco nella modalità classica. La nuova interfaccia non è intuibile quanto la vecchia. Però si può switchare da una all'altra

Le alternative a Salesforce Sales Cloud più popolari

Fabio
  • Settore: Internet
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
4

4
Data della recensione: 26/3/2020

Veramente il miglior CRM

Vantaggi

Le possibilità di integrazione e di programmazione tramite API sono senza dubbio illimitate. Proponendo questo CRM ai nostri clienti ci si apre un mondo di opportunità.

Inconvenienti

Pardot è un software terribile dal punto di vista della funzionalità e dal costo spropositato in rapporto ad altri software analoghi

Alternative considerate

SugarCRM e HubSpot CRM
Sergio
  • Settore: Software informatici
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 12/4/2021

L’integrazione con altri applicativi è onerosa

La politica dei prezzi è da valutare attentamente

Vantaggi

La gestione dei dati all’interno dell’applicazione è buona, così come la navigabilità e ricerca di informazioni

Inconvenienti

L’importazione dati dall’esterno attraverso archivi CSV non è funzionale, l’integrazione -in/out è onerosa. l’SOQL ha dei limiti e l’utilizzo forzato di Salesforce workbrench è impegnativo.

Gerardo
  • Settore: Ricerca
  • Dimensioni dell'azienda: 5.001-10.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 1 anno
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 4/11/2021

Teniamo di tutto un traccia

Semplice e intuitiva

Vantaggi

La parte di personalizzazione non è user frendly

Inconvenienti

la completezza di tracciature di diversi processi e il reporting sono il plus della piattaforma

Samuele
  • Settore: Servizi e tecnologie dell'informazione
  • Dimensioni dell'azienda: 2-10 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 18/9/2022

Il crm più completo

Vantaggi

Il numero uno dei crm… ha tutto quello che serve ad una medio grande azienda

Inconvenienti

Forse si potrebbero far dei pacchetti meno costosi

Martina
  • Settore: Consegna di pacchi/merci
  • Dimensioni dell'azienda: 10.000+ dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 1-5 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
N/D
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
1
Assistenza al cliente
2

4
Data della recensione: 2/4/2022

Un software molto completo ma e’ necessario un training davvero oneroso

E’ un sistema internazionale molto completo ma molto complicato

Vantaggi

Il software consente un tracciamento completo che non permette dimenticanze

Inconvenienti

La sua completezza ovviamente prevede che per poterlo utilizzare al meglio sia necessaria una skill piuttosto alta, e questo non sempre e’ possibile per cui si rischia di utilizzarlo come qualsiasi altro software

Sergio
  • Settore: Elettronica di consumo
  • Dimensioni dell'azienda: 51-200 dipendenti
  • Ogni settimana di utilizzo per Prova gratuita
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
3
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 5/10/2022

CRM vendite ad alto potenziale

Vantaggi

I vantaggi di questo potente CRM sta nella sua possibilità di personalizzazione per renderlo perfettamente "tagliato su misura" all' organizzazione di vendita ed alla tipologia di clientela e prodotto/servizio che deve gestire.
La gestione degli aggiornamenti in cloud è sicuramente molto rapido ed efficace per tenere tutto il sales team perfettamente informato ed allineato

Inconvenienti

Software abbastanza costoso in quanti tariffe assistenza elevate

Utente Verificato
  • Settore: Servizi finanziari
  • Dimensioni dell'azienda: 51-200 dipendenti
  • Ogni mese di utilizzo per 1-5 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
N/D
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
1
Assistenza al cliente
N/D

2
Data della recensione: 17/7/2021

Piattaforma CRM incredibilmente potente e flessibile

SalesForce è un CRM eccezionale, con moltissime potenzialità e funzioni. è stato fondamentale quando la nostra azienda ha iniziato a crescere in termini di contatti e possibilità di business, perché ci ha permesso di gestire un volume maggiore di lead e trasformarne un numero maggiore in clienti senza dover aumentare le dimensioni del team di vendita. Quello che non mi è piaciuto è stato il prezzo e usabilità e, sfortunatamente, i problemi iniziano non appena inizi a configurare il sistema, molto complesso e ha richiesto del tempo per essere configurato e questo di per sé ci ha messo un po' in difficoltà.

Vantaggi

Non conoscevo SalesForce prima di usarlo in azienda, ma essendo così diffuso, non è stato difficile trovare qualche collega rappresentanti di vendita che sappia come utilizzare il software

Inconvenienti

La configurazione e l'impostazione sono complesse e richiedono tempo; L'interfaccia disordinata rende la navigazione e le attività semplici inutilmente complesse; La curva di apprendimento sembra non finire mai.

Arianna
  • Settore: Design
  • Dimensioni dell'azienda: Lavoratore autonomo
  • Ogni mese di utilizzo per Prova gratuita
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 21/9/2022

Consigliato ma costoso

Vantaggi

Il CRM più completo con più funzionalità sul mercato

Inconvenienti

Il costo è troppo alto per le piccole aziende

Amber
  • Settore: Salute, benessere e fitness
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
4
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 9/11/2022

EASY as 123

Over all I really like this product it really works.

Vantaggi

This software is easy to use by everyone and easy to make changes. This is imperative to the field of ABA to manage client goals and progress.

Inconvenienti

Sometimes things dont link back the way you want them to and you need to open a lot of windows.

Jamie
  • Settore: Software informatici
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 13/10/2022

A Business Essential for Success

Vantaggi

Salesforce Sales Cloud product is an essential part of our day-to-day operations. Not only is it incredibly intuitive, but it also has so many options for customization to our business. I find that if I think of it, I can build it with Sales Cloud. There is always support if we run into any technical issues and training materials to aid in our implementation and learning processes. Overall, it's a great value for the money, especially when one considers that you can pay per license and pay significantly less than other products.

Inconvenienti

Sometimes, we could get so impressed with what Sales Cloud could accomplish that we would get carried away and over build what could have been a simple solution. It's important to understand your business thoroughly and get familiar with the tools so as not to overbuild.

Alternative considerate

Zendesk Sell e Zendesk Suite

Software precedente

Zendesk Sell

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

The cost, reputation, and customization options made us trust Salesforce Sales Cloud most.
Jacob
  • Settore: Salute, benessere e fitness
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
1
Caratteristiche
3
Facilità d'uso
1
Assistenza al cliente
3

1
Data della recensione: 6/10/2022

Much functionality, difficult to learn

Many functions that you could utilize, training was available but not as helpful, difficult to learn. In the end, it felt like a CRM system designed from the point of view of corporate management and not sales person friendly.

Vantaggi

The software had many capabilities for leads, sales, etc. The potential was there.

Inconvenienti

It was difficult to learn. It had so many functions and capabilities to learn on the fly. We would get training courses online in groups and even doing those for 2 hours wouldn't even cover all the capabilities it had.

Sam
  • Settore: Ingegneria meccanica o industriale
  • Dimensioni dell'azienda: 51-200 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
4

5
Data della recensione: 30/9/2022

The best CRM in the world but comes at a price

Even though it's super expensive and you often need bolt-ons (paid or not) to do things that you think should be standard functionality, the fact it's so customisable and easy to use makes those additional headaches and annoyances go away.

Vantaggi

Sales Cloud is immensely customisable. Out of the box it has solid features but the ease at which someone can learn how to customise the system, all the way to building custom objects and flows is incredibly valuable. It's super easy to use as well

Inconvenienti

It has some really daft issues, like sorting line items in a Quote needs a free appexchange program and even that's unreliable (with some users seeing different ordering). It also has very limited Quote template customisation, so you're pretty much forced to pay for a plugin like Conga Composer. It's very expensive and although there's lots of bolt-ons, it's all at increased cost.

Alternative considerate

Zoho CRM

Perché scegliere Salesforce Sales Cloud

Prospect was coming to end of life and the SaaS equivalent was not good enough

Software precedente

Prospect CRM
Denver
  • Settore: Internet
  • Dimensioni dell'azienda: 201-500 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
N/D
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
3
Assistenza al cliente
N/D

5
Data della recensione: 4/10/2022

Heavy but very useful

Vantaggi

Having recently been forced to compare another CRM to Salesforce it became clear very quickly that while Salesforce is often lamented for its weight and complexity, it is very much the leader for a reason.

It integrates into pretty much anything, can run configurable reports for days and is our system of truth here.

Inconvenienti

Like I said, SFDC is a heavy platform. There are tons of features and capabilities that have only the most obscure use (especially to end users), that said this is what allows it to be all things to all people. There are easier-to-use CRMs, that are cheaper and faster but none as robust.

Geetika
  • Settore: Industria alberghiera
  • Dimensioni dell'azienda: 10.000+ dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 21/10/2022

SalesForce Sales Cloud

It has lots of benefits, It has a track of all data that entered to the system. As I mentioned I choose it over Amadeus Delphi sales tool.

Vantaggi

The One of the most best CRM tool i have ever used. I have used SAP earlier but it is the best recommended sales & CRM tool. It made my life easier of managing my sales leads, opputunities.

Inconvenienti

Nothing much, may be it can built a video calling, virtual meetings on it.

Alternative considerate

Amadeus Sales & Event Management

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

Because It worldwide recommended world's best CRM & Sales Management tool.
Abhisek
  • Settore: Software informatici
  • Dimensioni dell'azienda: 501-1.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
5
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 21/10/2022

A must-have CRM if you are dealing with many inbound and outbound leads/contacts

It has been a great tool to track and report on our sales leads and activities and pipeline

Vantaggi

Its brand value is immense and so is the support; There are excellent reporting and dashboard features for the product

Inconvenienti

The lightning view (the most recent version) is not as intuitive and user friendly as the classic view was.

Alternative considerate

HubSpot CRM

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

Brand value; Pricing and licensing; Affinity of sales team for Salesforce
Rahul
  • Settore: Salute, benessere e fitness
  • Dimensioni dell'azienda: 51-200 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Prova gratuita
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
3
Facilità d'uso
2
Assistenza al cliente
2

4
Data della recensione: 18/10/2022

CRM that need more development efforts

Less likely to recommend the service as it is night mare for me to analyze and develop few things

Vantaggi

Cost and support is the case, I tried only by seeing their promotions

Inconvenienti

Very difficult to develop and training employees is the bigger challenge

Alternative considerate

Zoho CRM

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

I justed tested salesfornce and zoo together but I purchased zoho
Ulises
  • Settore: Ristoranti
  • Dimensioni dell'azienda: 5.001-10.000 dipendenti
  • Ogni mese di utilizzo per Prova gratuita
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 30/9/2022

La mejor opción de CRM incluso para áreas no comerciales

Es una herramienta muy fácil de utilizar con muchas herramientas valiosas principalmente para áreas comerciales, pero también funciona para áreas funcionales que necesitan hacer tracking de sus clientes internos.

Vantaggi

Es un software que se le puede sacar provecho incluso por áreas funcionales, para el registro de indicadores, base de datos de clientes internos y la gestión de estos. También la gestión de servicio al cliente interno.

Inconvenienti

El costo cuando se requiere módulos específicos, no se puede seleccionar desde la plataforma solo el módulo necesario.

Sara
  • Settore: Servizi ambientali
  • Dimensioni dell'azienda: 201-500 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per 6-12 mesi
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
3
Assistenza al cliente
5

4
Data della recensione: 30/10/2022

Expensive CRM platform to increase sales management

It's really excellent when it works properly but when we have issues the tracking of the error is a really headache.

Vantaggi

That's very customizable and let you sent agreements and another docs to customers making really easy to track every detail of your sales and at the end you can generate a full report saving a lot of effort and work.

Inconvenienti

Sometimes the automation has some issues and it's very difficult to track where the rror was and that put us behind schedule work and it has a complex setup so it's complicated to look for stuff to help you grow in your skills using the tool and it's really expensive, you cannot have a large team using the tool or the price will go really high.

Cha
  • Settore: Servizi e tecnologie dell'informazione
  • Dimensioni dell'azienda: 10.000+ dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 27/9/2022

Salesforce is one of the best programs that you can integrate into your company.

It is incredible how this program has the ability to offer you a wide variety of options for the descent of a company and get many more sales that contribute to the business, Salesforce is one of the best programs that you can integrate into your company, from an excellent admiration and control of all your data until the management and correct interaction with all your clients, this program will reinforce the weaknesses that your work operation may have and will improve them to be your main virtues, in my work there is no other program more complete than Salesforce, Since there are so many possibilities that are achieved with the help of this amazing software, it makes my job much easier and more effective when starting.

Vantaggi

This program presents a totally simple interface to work with and that each of its users can concentrate on increasing the sales of their business and the entry of new clients to the company. This program is an administrative space where all the processes and procedures can be built. with the purpose of the constant growth of the company, one of the best things that this program has is the control and domain that each of its users acquires at the moment of implementing Salesforce in their workplace, as well as being a program that focuses on the management of advertising and marketing of the company with the same purpose of generating many more sales and new relationships for the business, it is by far the best CRM that has a host of options and benefits for the company and for my development .

Inconvenienti

Without a doubt, the area and all the marketing functions can improve, we understand that it is not a program that focuses only on this area, but it can improve a lot in each of the new updates, this in order to reach more places and clients who are interested in our services and on the other hand it could be a bit complicated due to the amount of information to integrate certain contents multiple ways, in general I work very well and I like the performance of the program.

Marlyn
  • Settore: Software informatici
  • Dimensioni dell'azienda: 1.001-5.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
N/D
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
5

5
Data della recensione: 12/6/2022

Build relationships with your customers and increase sales

This platform helps me a lot to have all the information in one place, because it allows the seller to enter the system and process all the required information, and this makes it easier to provide the necessary information about sales, emails, responses, meetings, etc. All this information is in one place, helping me to review the progress that is made with the clients, as well as I can set warning alerts, if they visited it, how many times a week they visited it, if I bought in the last month even If I buy in the same year.

Vantaggi

I like Salesforce Sales cloud because it helps us massively manage customers and manage the information of new prospects, it also helps us automate our sales process, because it helps us achieve business strategies, focused on customer relations. This platform helps us to have all the information of our clients in the company, since if a salesperson stops working for the company, they are prevented from having access to client information, since the system gives you the option to protect the information of your clients, this is done because each sales manager is obliged to file the information in the system, allowing the data to remain in the company and be used exclusively by the collaborators of said company, and in this way it can be resume customer relations and manage the customer again.

Inconvenienti

I have nothing against this platform, as it is there to help small and large companies to retain customers.

Utente Verificato
  • Settore: Reti informatiche
  • Dimensioni dell'azienda: 1.001-5.000 dipendenti
  • Ogni giorno di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
4
Caratteristiche
4
Facilità d'uso
5
Assistenza al cliente
3

5
Data della recensione: 17/5/2022

All your sales and marketing needs under one umbrella

Brought in a lot of clarity in forecasting sales and lead volumes
Made data storing organized. It is our one-stop-shop for all sales and marketing-related information

Vantaggi

Helps maintain account and lead level data connected (hyperlinked)
Easy storage of every information at all stages of the sales funnel
Intuitive reporting and dashboard

Inconvenienti

High price
Complicated implementation
Customer support is not as great as HubSpot

Alternative considerate

NetSuite CRM

Perché scegliere Salesforce Sales Cloud

Hubspot reporting and dashboarding were too poor. It did not give us a clear picture of where we were in terms of our quota achievement.

Software precedente

HubSpot Marketing Hub

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

It was purely the management decision and external referral
Utente Verificato
  • Settore: Servizi finanziari
  • Dimensioni dell'azienda: 11-50 dipendenti
  • Ogni settimana di utilizzo per Più di 2 anni
  • Fonte della recensione
Rapporto qualità-prezzo
3
Caratteristiche
5
Facilità d'uso
3
Assistenza al cliente
4

4
Data della recensione: 19/5/2022

Salesforce: 800 pound CRM Gorilla

With the popularity and pervasiveness of Salesforce, it probably deserves a spot on most people’s shortlists. Its longevity and interoperability with many other line-of-business systems make Salesforce a solid candidate. However, I can think of many instances where an organization would be better served by a niche product such as DealCloud or HubSpot.

Vantaggi

Salesforce is undoubtedly the 800-pound gorilla in the CRM realm. Investments into an ecosystem that is ubiquitous and ever expanding are usually calculated good bets. Salesforce itself offers many vertical and horizontal integrations, and there is no shortage of 3rd party products and service providers. Salesforce Trailhead, its online academy, offers extensive self-paced tutorials and courses at a very competitive price: FREE. So getting ramped up on Salesforce is relatively accessible.

Inconvenienti

Out of the box, Salesforce is more of a framework than a complete solution. Some level of configuration is necessary for all but the simplest implementations. While a well-planned implementation may fit like gloves, a mediocre one will hinder usability and user adoption. On top of its above-average licensing costs, the total of ownership tends to be the higher end.

Alternative considerate

DealCloud, Zoho CRM, Backstop e HubSpot CRM

Perché scegliere Salesforce Sales Cloud

To better align with our client base.

Software precedente

Zoho CRM

Perché passare a Salesforce Sales Cloud

Longevity, industry support, hirable talents.
17.499 recensioni